Meldpunt notariaat stelt zich voor

Sinds 2009 is het meldpunt notariaat binnen het klantcontactcenter van het Kadaster het eerstelijns aanspreekpunt voor algemene vragen over de inschrijving en de registratie. We beantwoorden niet alleen vragen van het notariaat, maar ook van onder andere deurwaarders en gemeenten. 

Met een team van ongeveer 20 medewerkers beantwoorden wij zo’n 35.000 telefoontjes en 15.000 e-mail per jaar.

Van levering tot registratie

Onze werkdag is nooit eentonig. De vragen die vanuit het notariaat binnenkomen zijn divers! Tijdens het hele inschrijfproces kunt u bij ons terecht voor vragen en ondersteuning; van de voorbereidingen van een levering tot de daadwerkelijke registratie in het Kadaster. Voor juridisch- inhoudelijke vragen kunt u terecht bij de bewaarderstelefoon. 

Hulp bij het gebruik van applicaties en systemen

Naast de ondersteuning bij de voorbereidingen en inschrijving van akten, helpen wij u ook graag verder in applicaties en systemen zoals de applicatie Splits en Web-Elan. Het is ontzettend leuk om mee te denken met een splitsing met voorlopige grenzen. En advies te geven om zo samen met het notariaat tot de gunstigste splitsing te komen voor zowel de partijen als de Kadastrale registratie.

Web-Elan specialisten

Omdat met Web-Elan de akten via e-mail naar het Kadaster verzonden worden, is het van groot belang dat dit naar behoren werkt. We hebben daarom dagelijks binnen het Meldpunt notariaat 2 specialisten op het gebied van Web-Elan. Zij houden de hele dag de akten in de gaten die om technische reden uitvallen en brengen u daarvan op de hoogte. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld ook bij ze terecht als u tegen foutmeldingen aanloopt in Web-Elan. Samen met de medewerkers van onze backoffice zoeken we naar oplossingen om alles werkend te krijgen.

Webinars

Ook treft u ons soms aan bij onze webinars. Wij geven elke maand een KIK webinar waarin we meer vertellen over de KIK mogelijkheden en KIK uitval. Tijdens de webinars is er de mogelijkheid om vragen te stellen en opmerkingen te maken via een chatfunctie. Daar zien we gesprekken ontstaan waar deelnemers onderling van gedachten wisselen over de betreffende onderwerpen. Dit is voor iedereen nuttig!

Vragen?

Hebt u vragen of wilt u hulp bij onderwerpen die met inschrijvingen en registratie in de Kadastrale registers te maken hebben: Het meldpunt notariaat staat u graag te woord op het nummer (088) 183 35 00, via meldpuntnotariaat@kadaster.nl of tijdens een van onze webinars!