Account aanmaken of wijzigen

Als u een kabel- of leidingnetwerk beheert bent u netbeheerder. Uw netinformatie wordt, samen met die van andere netbeheerders in het graafgebied, verstrekt aan een grondroerder die gaat graven in dat gebied.

Aan de slag als netbeheerder

Digitale uitwisseling van kabel- en leidinginformatie vindt plaats via Mijn Kadaster. Voordat u digitaal informatie kunt uitwisselen moet u zich:

  1. aanmelden als netbeheerder in Mijn Kadaster

  2. aansluiten op KLIC

1 - KLIC aanmelding Mijn Kadaster

Vul het formulier 'KLIC aanmelding Mijn Kadaster' in.

Na registratie ontvangt u van ons 2 brieven; 1 met uw klantnummer, bronhoudercode en inlogcode en 1 met uw wachtwoord. Hiermee hebt u (als eerste beheerder) toegang tot de dienst ‘KLIC beheren belang’ en de netbeheerders testdienst (NTD) in Mijn Kadaster-KLIC. Ook kunt u andere gebruikers binnen uw organisatie aanmaken.

2 - Aansluiten op KLIC

Voordat u als netbeheerder digitaal uw kabel- en leidinginformatie met het Kadaster kunt uitwisselen, moet u aansluiten op KLIC.

U vindt alle informatie hierover op de pagina Aansluiten netbeheerder.

Wijzigen gegevens

U kunt uw gegevens wijzigen met het formulier Wijzigen klantgegevens.

U kunt de gegevens van de eerste beheerder wijzigen, of een andere eerste beheerder instellen met het formulier Wijzigen eerste beheerder.

Uitschrijven als netbeheerder

Hebt u geen kabels of leidingen meer in beheer? Dan bent u volgens de WIBON geen netbeheerder meer. In dat geval bent u verplicht uzelf uit te schrijven als netbeheerder. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.

Vragen?

Zijn er vragen waarop u geen antwoord hebt kunnen vinden? Neem dan contact op met onze Klantenservice.