Update vernieuwing Basisregistratie Kadaster

Op 15 oktober is de vernieuwde Basisregistratie Kadaster (BRK) in gebruik genomen. Blijf op de hoogte van de laatste informatie.

De overgang naar een nieuw systeem voor de Basisregistratie Kadaster (BRK) is een grote stap voor het Kadaster waar de afgelopen jaren met veel mensen aan is gewerkt. Dankzij een zorgvuldige voorbereiding konden wij u vooraf van de meeste veranderingen op de hoogte brengen om de overgang goed af te ronden.

Toch even wennen

Wij begrijpen dat het, zoals bij elke grote verandering, soms toch nog wennen is aan de nieuwe situatie. En dat er zowel voor u als voor ons, af en toe iets net even anders gaat dan verwacht. De meeste vragen ontstaan pas als er in de praktijk mee gewerkt wordt. Dit vraagt van u extra aandacht en we begrijpen dat u hier soms hinder van ondervindt en dat dit effect heeft op uw dienstverlening. Dit vinden wij vervelend en we verontschuldigen ons voor het ongemak dat u hebt ondervonden.

Alle veranderingen op een rij

Op basis van de vragen die wij krijgen, is het overzicht met alle veranderingen op de pagina Vernieuwing BRK bijgewerkt. Wij hopen u zo nog beter inzicht te geven in wat de veranderingen zijn en wat deze voor u betekenen. U vindt in dit overzicht onder andere nieuwe informatie over:

  • het verschil tussen datuminformatie op perceelbasis en op dagbasis
  • overige betrokken objecten bij Hypotheekinformatie
  • tijdstip van inschrijving van stukken aangeboden na 15.00 uur
  • waarom u mogelijk een Verzoek tot Verbetering ontvangt voor een onverwachte reden

Hebt u nog vragen?

Wanneer u vragen hebt, helpen wij u daar graag bij. Op de pagina Vernieuwing BRK vindt u de meest actuele informatie en de status van mogelijke storingen. U kunt ook altijd contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 – 183 35 00, of met uw accountmanager. We helpen u graag verder.